
Rozoznávame dva typy.
Prvý typ pokladača slúi na pokladanie gužatiny pri vstupe do pásovej píly z priečnych reazových dráh 112 alebo navažovacieho dopravníka 101 resp. z kaskády 102. Kontrukciu pokladača gužatiny tvorí pevný robustný rám zváraný z výpalkov, voči ktorému sa pootáča hriadež s pokladacími ramenami. Pootáčanie hriadeža je zabezpečené prostredníctvom hydraulických valcov. írka dopravníka závisí od dĺky gužatiny. Najčastejie sa pohybuje od 2,5 do 8,0 m. Nasledujúce zariadenie býva spravidla vozík od pásovej píly.
Druhý typ pokladača slúi na rozjednocovanie gužatiny a zabezpečenie správnej medzery medzi jednotlivými výrezmi. Zvyčajne býva za rozjednocovacím dopravníkom 103. Jeho úlohou je zabezpeči, aby na nasledujúci dopravník iiel vdy len jeden kus gužatiny. Kontrukciu pokladača gužatiny tvorí pevný robustný rám zváraný z výpalkov, voči ktorému sa pootáča rozjednocovací hriadež s vačkami. Pootáčanie hriadeža je zabezpečené prostredníctvom elektromotora. Hydraulický posun býva ojedinelý. Pokladač býva zvyčajne vyhotovený s dvoma stupňami rozjednocovania, a to na mení a väčí priemer gužatiny. írka dopravníka závisí od dĺky gužatiny. Najčastejie sa pohybuje od 2,5 do 24 m. Nasledujúci dopravník býva spravidla prísunový dopravník 106,107,109,110.
<< >>