Rozoznávame dva typy.
Prvý typ poklada?a slúži na pokladanie gu?atiny pri vstupe do pásovej píly z prie?nych re?azových dráh 112 alebo nava?ovacieho dopravníka 101 resp. z kaskády 102. Konštrukciu poklada?a gu?atiny tvorí pevný robustný rám zváraný z výpalkov, vo?i ktorému sa pootá?a hriade? s pokladacími ramenami. Pootá?anie hriade?a je zabezpe?ené prostredníctvom hydraulických valcov. Šírka dopravníka závisí od d?žky gu?atiny. Naj?astejšie sa pohybuje od 2,5 do 8,0 m. Nasledujúce zariadenie býva spravidla vozík od pásovej píly.
Druhý typ poklada?a slúži na rozjednocovanie gu?atiny a zabezpe?enie správnej medzery medzi jednotlivými výrezmi. Zvy?ajne býva za rozjednocovacím dopravníkom 103. Jeho úlohou je zabezpe?i?, aby na nasledujúci dopravník išiel vždy len jeden kus gu?atiny. Konštrukciu poklada?a gu?atiny tvorí pevný robustný rám zváraný z výpalkov, vo?i ktorému sa pootá?a rozjednocovací hriade? s va?kami. Pootá?anie hriade?a je zabezpe?ené prostredníctvom elektromotora. Hydraulický posun býva ojedinelý. Poklada? býva zvy?ajne vyhotovený s dvoma stup?ami rozjednocovania, a to na menší a vä?ší priemer gu?atiny. Šírka dopravníka závisí od d?žky gu?atiny. Naj?astejšie sa pohybuje od 2,5 do 24 m. Nasledujúci dopravník býva spravidla prísunový dopravník 106,107,109,110.
<< >>