Red Line

Dopravníky na transport a triedenie reziva:

Dopravníky na transport reziva medzi piliarskymi strojmi. Pozdĺžny a priečny transport reziva. Kompletné linky na triedenie reziva. Stohovacie zariadenia.

RED LINE: Po spracovaní guľatiny pílením je hlavnou úlohou dopravníkových systémov odviesť rezivo na ďalšie spracovanie. To zabezpečujú technológie zaradené do produktovej línie Red Line. Dopravníky na transport reziva presúvajú prizmy a surové rezivo medzi jednotlivými piliarskymi strojmi v rámci pílnice. Jedná sa hlavne o priečne reťazové, pozdĺžne valčekové alebo pásové dopravníky v rôznych prevedeniach a s rôznou funkciou. Dopravníky zabezpečujú prísun, rozjednotenie, centrovanie a odsun reziva pre omietacie, rozrezávacie alebo skracovacie píly. Firma M-TEC dodáva aj kompletné zariadenia na rozstohovanie balíkov reziva po sušení, kompletné linky na boxové, etážové alebo lineárne triedenie a stohovanie reziva s možnosťou rozrezávania alebo skracovania na presnú dĺžku.

Skracovacia linka pre prizmy

Stručný popis

Skracovacia linka pre prizmy slúži na zarovnanie čela a skrátenie neomietnutého prizmatického reziva na požadovanú dĺžku. Rezivo prichádzajúce z prísunového dopravníka padá do koryta elevátora, ktorým je vynášané a rozjednotené. Za elevátorom nasleduje valčekový dopravník s poháňanými valčekmi, ktorý zarovnáva rozjednotené rezivo na jednotnú nulovú líniu. Nasledujú reťazové dráhy so zubatou reťazou pre lepší transport reziva po reťaziach. V reťazových dráhach sú integrované zachytávacie háky, ktoré pridržiavajú rezivo a zároveň ho dvíhajú nad reťaz, pneumatický otáčač a excentrické valčeky, ktoré znovu prerovnajú prípadne posunuté rezivo po otáčaní na jednotnú nulovú líniu. Rezivo opúšťajúce posledný zachytávací hák vstupuje do píly s tromi pílovými kotúčmi výsuvnými zospodu a vrchnými poháňanými prítlakmi. Dve píly sú nastaviteľné na požadovanú dĺžku reziva pomocou servomotora. Jedna píla je pevná zarovnávajúca čelo priziem. Veľkosť rezu zarovnania čela je nastavovaná pomocou nastaviteľného dorazu pri excentrických valčekoch. Z píly sú skrátené prizmy vynášané na pásový dopravník a transportované na ďalšie spracovanie k rozmietaco-omietacím pílam. Odrezky z píly padajú pod pílu, odkiaľ sú vynášané pomocou čistiaceho dopravníka do sekačky.

Dopravníky

1. Elevátor (Poz.20)
2. Začelovací dopravník (Poz.40)
3. Priečne reťazové dráhy (Poz.50)
4. Dopravník s excentrickými valčekmi (Poz.50)
5. Skracovacie píly (Poz.60,70)
6. Pásový dopravník (Poz.80,90)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 12,8
  • Rýchlosť rezania TAKT [prizma/min]: 15
  • Dĺžka reziva [m]: 2-3
  • Šírka reziva [mm]: MAX 350
  • Výška reziva [mm]: 72-145
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Celková hmotnosť [kg]: 12.845
Referencia
  • LHVerhoevens

Triediaca linka so stohovaním reziva

Stručný popis

Skracovacia linka pre prizmy slúži na zarovnanie čela a skrátenie neomietnutého prizmatického reziva na požadovanú dĺžku. Rezivo prichádzajúce z prísunového dopravníka padá do koryta elevátora, ktorým je vynášané a rozjednotené. Za elevátorom nasleduje valčekový dopravník s poháňanými valčekmi, ktorý zarovnáva rozjednotené rezivo na jednotnú nulovú líniu. Nasledujú reťazové dráhy so zubatou reťazou pre lepší transport reziva po reťaziach. V reťazových dráhach sú integrované zachytávacie háky, ktoré pridržiavajú rezivo a zároveň ho dvíhajú nad reťaz, pneumatický otáčač a excentrické valčeky, ktoré znovu prerovnajú prípadne posunuté rezivo po otáčaní na jednotnú nulovú líniu. Rezivo opúšťajúce posledný zachytávací hák vstupuje do píly s tromi pílovými kotúčmi výsuvnými zospodu a vrchnými poháňanými prítlakmi. Dve píly sú nastaviteľné na požadovanú dĺžku reziva pomocou servomotora. Jedna píla je pevná zarovnávajúca čelo priziem. Veľkosť rezu zarovnania čela je nastavovaná pomocou nastaviteľného dorazu pri excentrických valčekoch. Z píly sú skrátené prizmy vynášané na pásový dopravník a transportované na ďalšie spracovanie k rozmietaco-omietacím pílam. Odrezky z píly padajú pod pílu, odkiaľ sú vynášané pomocou čistiaceho dopravníka do sekačky.

Dopravníky

1. Reťazové dráhy (Poz. 10)
2. Rozstohovač (Poz. 20)
3. Reťazové dráhy (Poz. 30)
4. Vynášací dopravník (Poz. 40)
5. Rozjednocovací dopravník (Poz. 41)
6. Triediaci dopravník (Poz. 60)
7. Etážové triedenie reziva (Poz. 70)
8. Výškovo nastaviteľné reťazové dráhy (Poz. 80)
9. Vynášací dopravník (Poz. 90)
10. Začelovací dopravník s rozjednocovaním (Poz. 100)
11. Reťazové dráhy (Poz. 110)
12. Stohovač so skracovaním (Poz. 120, 130, 131, 140, 141, 150)
13. Latkovač (Poz. 160)
14. Reťazové dráhy (Poz. 190)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 12,8
  • Rýchlosť rezania TAKT [prizma/min]: 15
  • Dĺžka reziva [m]: 2-3
  • Šírka reziva [mm]: MAX 350
  • Výška reziva [mm]: 72-145
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Celková hmotnosť [kg]: 12.845
Referencia
  • LHVerhoevens

Mechanizácia pásovej píly

Stručný popis

Lorem ipsum is really simple text ….

Dopravníky

Lorem ipsum is really simple text ….

Technické parametre

Lorem ipsum is really simple text ….

Referencia
  • Lorem ipsum is really simple text ….

Stohovač reziva

Stručný popis
Stohovacie zariadenie so skracovaním slúži na stohovanie a skracovanie triedeného reziva rôznej dĺžky do balíku. Rezivo prichádzajúce po reťazových dráhach s unášačmi padá na elevátor, ktorého úlohou je predrozjednotenie dosiek a ich vynesenie. Za elevátorom sú umiestnené reťazové dráhy s rozjednocovačom. Z rozjednocovača je rozjednotené rezivo transportované pomocou reťazových dráh s unášačmi, kde je počas svojho transportu doska začelená pomocou šikmých valčekov na jednotnú nulovú líniu. V ďalšom kroku je zarovnané čelo a doska je skrátená na požadovanú dĺžku pomocou trojice skracovacích píl z ktorých je jedna rozrezávacia. Píly sú pri reze zvrchu pneumaticky vysúvané a počas pílenia je doska zvrchu pritláčaná pomocou nepoháňaných prítlačných líšt dvíhajúcich sa spolu s pílou. Skrátené a zarovnané dosky pokračujú na koncový pevný doraz stohovača, kde sa tvorí vrstva reziva. Keď je na stohovači vo vrstve požadovaný počet dosiek je na začiatku stohovača zospodu vysunutý penumaticky ovládaný hák zabezpečujúci aby počas cyklu stohovania neprišlo ďalšie rezivo nad vidly, zároveň tvorí malú zásobu reziva. Stohovač je kombinácia reťazových dráh, ukladacích vidiel a vertikálne sa pohybujúceho výťahu, ktoré spolu navzájom presne kooperujú. Pri tomto type stohovača prichádza vrstva dosiek po reťazových dráhach na koncový pevný doraz. Snímač signalizujúci prítomnosť prvej a poslednej dosky na správnom mieste vydá impulz riadiacej jednotke, čím sa dráhy spustia a vrstva dosiek je položená na vidly konajúce predno-zadný pohyb. Keď je vrstva dosiek na vidlách vo vysunutej polohe dráhy sa zdvihnú, vidly konajú spätný pohyb a vrstva dosiek je sťahovaná pneumaticky výklopným dorazom na ramená výťahu. Pri vratnom pohybe vidiel je už na dráhach transportovaná ďalšia vrstva dosiek. . Počas tohto procesu sa zároveň výťah spustí o požadovaný krok. Dvojitý latkovač sa spustí a pneumaticky vyrazí zo šachiet na hornú vrstvu dosiek medzilatky. V latkovači sú dva typy medzilatiek, pre exportné rezivo a rezivo putujúce do sušiarne. Po niekoľkých cykloch stohovania závisiacich od hrúbky a dĺžky reziva je celý balík spustený výťahom na reťazové dráhy a odoberaný pomocou čelného nakladača.
Dopravníky
1. Reťazové dráhy (Poz.176)
2. Elevátor (Poz.190)
3. Priečne reťazové dráhy s nastaviteľným dorazom (Poz.200)
4. Dopravník pre začelenie a skrátenie reziva (Poz.220, 230)
5. Stohovacie zariadenie (Poz.240)
6. Latkovač (Poz.245)
7. Reťazové dráhy (Poz.250)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 60
  • Rýchlosť stohovania TAKT [vrstva/min]: 4
  • Dĺžka reziva [m]: 2,5-6
  • Šírka reziva [mm]: 50-250
  • Výška reziva [mm]: 25-180
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Paket [mm]: 1250×1250
  • Dĺžka paketu [mm]: 2500-6000
  • Celková hmotnosť [kg]: 29.600
Referencia
  • DCP timber s.r.o.

Stohovač na stohovanie a výrobu paletových prírezov

Stručný popis
Stohovacie zariadenie so skracovaním slúži na výrobu a stohovanie paletových prírezov rôznej dĺžky do balíku. Prichádzajúce rezivo padá na elevátor, ktorého úlohou je rozjednotenie dosiek. Za elevátorom nasleduje začelovací dopravník s valcami so skrutkovicou, ktorý rezivo zarovná na jednotnú nulovú líniu. Zo začelovacieho dopravníka je zarovnané rezivo transportované na priečne reťazové dráhy s prestaviteľným dorazom, kde sa vytvára vrstva dosiek pre stohovanie. Na konci dopravníka pred vstupom do skracovacej píly je nad dráhami integrovaný tzv. zastavovač dosiek. Na zastavovači dosiek sa nastaví vrchný hák na svoju polohu podľa šírky reziva, čím sa zabezpečí vytváranie požadovanej vrstvy dosiek pre stohovanie. Tento mechanizmus taktiež zabezpečuje odrátanie a prepustenie nastaveného počtu dosiek na samotný stohovač. Vrstva s požadovaným počtom dosiek sa následne presunie do skracovacej píly, kde sa rezivo skracuje na potrebné dĺžky, prípadne na zarovnanie koncov dosiek. Píly sú pri reze pneumaticky vysúvané zospodu. Vrchný prítlak tvorí reťazový dopravník poháňaný elektromotorom, synchronizovaný so spodnou reťazou cez frekvenčný menič. Prestavenie píl je zabezpečené servomotorom. Skrátené rezivo sa transportuje na stohovač, čo je kombinácia reťazových dráh, ukladacích hliníkových vidiel a vertikálne sa pohybujúceho výťahu, ktoré spolu navzájom presne kooperujú. Pri tomto type stohovača prichádza vrstva dosiek po reťazových dráhach na koncový pevný doraz. Snímač signalizujúci prítomnosť prvej a poslednej dosky na správnom mieste vydá impulz riadiacej jednotke, čím sa dráhy spustia a vrstva dosiek je položená na vidly konajúce predno-zadný pohyb. Keď je vrstva dosiek na vidlách vo vysunutej polohe dráhy sa zdvihnú, vidly konajú spätný pohyb a vrstva dosiek je sťahovaná pneumaticky výklopným dorazom na ramená výťahu. Pri vratnom pohybe vidiel je už na dráhach transportovaná ďalšia vrstva dosiek. Na pohon vidiel je pre väčší výkon na tomto stohovači použitý servomotor. Počas tohto procesu sa zároveň výťah spustí o požadovaný krok a latkovač spustí pomocou pneumaticky ovládaného uchopovača na hornú vrstvu dosiek medzilatky. Po niekoľkých cykloch stohovania závisiacich od hrúbky a dĺžky reziva je celý balík spustený výťahom na valčekový dopravník a transportovaný do páskovačky.
Dopravníky
1. Elevátor (Poz.10)
2. Začelovací dopravník (Poz.20)
3. Priečne reťazové dráhy (Poz.30)
4. Dopravník na vytvorenie jednej vrstvy dosiek (Poz.35)
5. Skracovacie píly (Poz.40)
6. Stohovacie zariadenie (Poz.50)
7. Latkovač (Poz.60)
8. Valčekový dopravník (Poz.70)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 59,2
  • Rýchlosť stohovania TAKT [vrstva/min]: 8
  • Dĺžka reziva [m]: 2-4
  • Šírka reziva [mm]: 75-145
  • Výška reziva [mm]: 15-120
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Paket [mm]: 1200×1200
  • Dĺžka paketu [mm]: 800-4000
  • Celková hmotnosť [kg]: 73.190
Referencia
  • TARTAK-GAŁKA SP.J.