Green Line

Dopravníky na manipuláciu a triedenie guľatiny:

Dopravníky na transport krátkej a dlhej guľatiny. Prísun guľatiny do pílnice. Kompletné triediace linky na guľatinu. Robustná konštrukcia. Dlhá životnosť.

GREEN LINE: Firma M-TEC dlhodobo spolupracuje s významnými dodávateľmi piliarskych strojov v rámci EU. Jej dopravníky uľahčujú manipuláciu s guľatinou a zabezpečujú prísun výrezov pre odkôrňovače, pásové píly, gátre alebo agregátne technológie. Firma dodáva kompletné linky na triedenie guľatiny vrátane fréz koreňových nábehov, dopravníkov pre detektory kovov a meranie, na základe ktorého sa zabezpečí rozmerové triedenie výrezov. Dopravníky a zariadenia sa vyznačujú svojou robustnosťou, odolnosťou voči nárazom a dlhou životnosťou. Kvalitné prevedenie konštrukcie zabezpečí plynulú funkčnosť liniek aj v náročných podmienkach, ktorým sú počas svojej činnosti pod vplyvmi vonkajšieho prostredia vystavené. Produktová línia Green Line je určená hlavne pre prvotných spracovateľov drevnej hmoty, či už sa jedná o mechanizáciu skladov guľatiny alebo vstupy guľatiny do pílnice.

Vstup guľatiny | 3 m

Stručný popis

Lorem ipsum is really simple text …

Dopravníky

Lorem ipsum is really simple text …

Technické parametre

Lorem ipsum is really simple text …

Referencia

Lorem ipsum is really simple text …

Vstup guľatiny Bučina | 3 - 5 m

Stručný popis
Vstup guľatiny je súbor mechanizácie pre rozjednotenie, odkôrnenie a prísun guľatiny do pásovej píly. Na navaľovací dopravník sa ukladajú kopy guľatiny pomocou nakladača. Dopravník túto nerozjednotenú guľatinu transportuje na vynášací dopravník, ktorého úlohou je guľatinu predrozjednotiť a vyniesť do požadovanej výšky. Princíp funkčnosti je v presnom sklone dopravníka a pyramídových unášačoch na reťaziach. Kvôli širokej škále priemeru guľatiny je pre prípad ojedinelého vynesenia dvoch kusov guľatiny zakomponovaný ešte jeden diskový rozjednocovač, ktorý funguje na princípe malej a veľkej vačky vyrážajúcej vždy len jeden kus guľatiny na prísunový dopravník. Po prísunovom dopravníku je guľatina transportovaná pozdĺžne za pomoci unášačov upevnených na dvojici valčekových reťazí. Na konci sú zakomponované hydraulicky ovládané centrovacie rolky pre správny vstup guľatiny do odkôrňovača. Za odkôrňovačom je umiestnený špeciálny pásový dopravník pre detektor kovov s absenciou akýchkoľvek kovových častí v oblasti detektoru kovov. Nasleduje prísunový dopravník s obojstranným vyrážaním, ktorý vyráža na jednu stranu chybnú guľatinu do výmetového boxu a na druhú stranu guľatinu na priečny vynášací dopravník pre ďalšie spracovanie. Vynášací dopravník vynesie guľatinu za pomoci unášačov na prísunový dopravník s unášačmi, ktorý guľatinu posúva do optimalizačnej skracovacej linky (pri tomto projekte dodávanej zákazníkom). Za optimalizačnou linkou nasleduje prísunový dopravník s vyrážaním, ktorý vyrazí zoptimalizovanú guľatinu na vynášací dopravník. Vynášacím dopravníkom je guľatina vynesená do pokladača. Tento vynášací dopravník zároveň slúži aj ako operačný medzisklad, aby mala píla čo najmenší prestoj.
Dopravníky

1. Navaľovací dopravník (Poz.1000)
2. Vynášací dopravník (Poz.1010)
3. Diskový rozjednocovač (Poz.1020)
4. Prísunový dopravník s centrovaním (Poz.1030)
5. Odkôrňovač
6. Dopravník pre detektor kovov (Poz.1050)
7. Dopravník s obojstranným vyrážaním (Poz.1060)
8. Priečny vynášací dopravník (Poz.1065)
9. Prísunový dopravník (Poz.1070)
10. Optimalizačná skracovacia linka
11. Prísunový dopravník s vyrážaním (Poz.1090)
12. Priečny vynášací dopravník (Poz.1095)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 87
  • Dĺžka guľatiny [m]: 2,5-6
  • Priemer guľatiny [mm]: 300-1100 (stredný 380)
  • Drevo: Buk
  • Kapacita [ks/hod]: 100
  • Celková hmotnosť [kg]: 105.00
Referencia
  • Kronospan s.r.o.

Vstup guľatiny | 3 - 5 m

Stručný popis
Vstup guľatiny je súbor mechanizácie pre rozjednotenie a prísun guľatiny do píly. Na navaľovací dopravník sa ukladajú kopy guľatiny pomocou nakladača. Dopravník túto guľatinu, ktorá je nerozjednotená transportuje na kaskádu, ktorej úlohou je guľatinu rozjednotiť. Princíp funkčnosti je v kaskádovitej konštrukcii a tvarových výpalkoch. Pohybom tvarových výpalkov je guľatina rozjednotená a vynesená o stupeň vyššie, až kým nie je vynesená do reduktora. V reduktore je na guľatine odstránený koreňový nábeh ak je to potrebné pre ďalší proces spracovania. Za reduktorom je guľatina transportovaná do Hákového dopravníka ktorý zároveň slúži ako operačný medzisklad guľatiny. Posledným hákom je guľatina vyrazená na pozdĺžny prísunový dopravník za pomoci unášačov upevnených na dvojici valčekových reťazí. Aby sa guľatina umiestnila na správne miesto je na dopravníku inštalovaný bočný doraz. Guľatina je ďalej transportovaná po ďalšom prísunovom dopravníku do odkôrňovača.
Dopravníky

DOPRAVNÍKY:

1. Navaľovací dopravník (Poz.100)
2. Kaskáda (Poz.110)
3. Reduktor (Poz.130)
4. Hákový dopravník (Poz.140)
5. Pozdĺžny prísunový dopravník s dorazom (Poz.30, 35)
6. Pozdĺžny prísunový dopravník (Poz.40)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 164
  • Dĺžka guľatiny [m]: 2,4 – 5,2
  • Priemer guľatiny [mm]: 150 – 600
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Celková hmotnosť [kg]: 74.000
Referencia
Rettenmeier Tatra Timber s.r.o.

Vstup guľatiny | 3 - 6 m

Stručný popis
Vstup guľatiny je súbor mechanizácie pre rozjednotenie a prísun guľatiny do pásovej píly. Na navaľovací dopravník sa ukladajú kopy guľatiny pomocou nakladača. Dopravník túto guľatinu, ktorá je nerozjednotená transportuje na kaskádu, ktorej úlohou je guľatinu rozjednotiť. Princíp funkčnosti je v dvojici kaskádovitých výpalkov, kde jeden je pevný a druhý pohyblivý. Súbežným pohybom výpalkov je guľatina rozjednotená a vynesená o stupeň vyššie, až kým nie je vynesená na prísunový dopravník. Po tomto dopravníku je guľatina transportovaná pozdĺžne za pomoci unášačov upevnených na dvojici valčekových reťazí. Ak je guľatina otočená koreňovým nábehom smerom dopredu je na otáčači zdvihnutá nad reťaz, otočená o 180° užším koncom dopredu a položená späť na unášače. Guľatina je ďalej transportovaná dokým nie je na správnej pozícii, kde vydá snímač impulz na vyrazenie guľatiny na priečny vynášací dopravník. Za pomoci unášačov je vynesená do pokladača. Tento dopravník zároveň slúži aj ako operatívny medzisklad guľatiny. V pokladači guľatina čaká na vyprázdnený vozík píly, ktorý sa presunie pred pokladač a guľatina je doň vyrazená za pomoci hydraulického vyrážača.
Dopravníky

1. Navaľovací dopravník (Poz.10)
2. Kaskáda (Poz.20)
3. Pozdĺžny prísunový dopravník (Poz.30)
4. Otáčač guľatiny (Poz.45)
5. Pozdĺžny prísunový dopravník s vyrážaním (Poz.40)
6. Priečny vynášací dopravník (Poz.50)
7. Pokladač guľatiny (Poz.60)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 80
  • Dĺžka guľatiny [m]: 4-6,3
  • Priemer guľatiny [mm]: 240-400 (MAX 700)
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Celková hmotnosť [kg]: 37.200
Referencia
  • DCP timber s.r.o.

Vstup guľatiny | 3 - 21m

Stručný popis
Vstup guľatiny je súbor mechanizácie pre rozjednotenie a prísun guľatiny do pásovej píly. Na navaľovací dopravník sa ukladajú kopy guľatiny pomocou nakladača. Dopravník túto guľatinu, ktorá je nerozjednotená transportuje na vynášací dopravník s unášačmi, ktorý guľatinu vynesie na vačkový rozjednocovač. Na tomto dopravníku je guľatina rozjednotená a transportovaná na prísunový dopravník postupujúci do odkôrňovača. Za odkôrňovačom je guľatina transportovaná až do pozície z ktorej je pomocou bočných vyrážačov presunutá na priečny dopravník. Na tomto dopravníku je transportovaná pomocou unášačov na hákový posúvač, ktorý zároveň slúži ako opračný medzisklad guľatiny z hákového posúvač je guľatina transportovaná do prísunového dopravníka, ktorý ju transportuje do kapovacej píly na skrátenie. Už skrátená guľatina sa posúva po prísunovom dopravníku odkiaľ je buď preupstená do výmetového boxu alebo zastavená na výsuvom doraze a vyrazená do hákového zastavovača. Na hákovom zastavovači je dvojica tvarových výpalkov, ktoré prepúšťajú guľatinu na prísunový dopravník do detektora kovov. Za detektorom kovov je guľatina transportovaná na ďalšie spracovanie do píly.
Druhou vetvou sú prepravované kratšie kusy (do 6m). Z reťazových dráh je kopa rozjednotená na kaskáde. Princíp funkčnosti je v dvojici kaskádovitých výpalkov, kde jeden je pevný a druhý pohyblivý. Súbežným pohybom výpalkov je guľatina rozjednotená a vynesená o stupeň vyššie, až kým nie je vynesená na prísunový dopravník. Po tomto dopravníku je guľatina transportovaná pozdĺžne za pomoci unášačov upevnených na dvojici valčekových reťazí do detektoru kovov a následne transportovaná na ďalšie spracovanie do píly.
Dopravníky

DOPRAVNÍKY:

1. Navaľovací dopravník (Poz.10)
2. Vynášací dopravník (Poz.20)
3. Vačkový rozjednocovač (Poz.30)
4. Prísunový dopravník (Poz.90)
5. Prísunový dopravník s vyrážaním (Poz.100)
6. Priečny dopravník s hákovým posúvačom (Poz.170)
7. Prísunový dopravník s vyrážaním (Poz.150)
8. Hákový zastavovač (140)

DOPRAVNÍKY:

1. Kaskáda (Poz. 20)
2. Prísunový dopravník (Poz. 130)
3. Dopravník pre detektor kovov (Poz. 260)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 110
  • Dĺžka guľatiny 1. vetva [m]: 3 – 22
  • Dĺžka guľatiny 2. vetva [m]: 3 – 6
  • Priemer guľatiny [mm] MAX: 450
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Celková hmotnosť [kg]: 109.000
Referencia
  • Pauls timber