Gray Line

Gray line

Obsah momentálne pripravujeme …

Stohovacie zariadenie na malorozmerné hranoly

Stručný popis
Stohovacie zariadenie na malé hranoly slúži na stohovanie malých spáskovaných balíčkov hranolov do jedného veľkého balíku. Spáskované hranolčeky prichádzajúce po valčekovom dopravníku sú zastavené nastaviteľným dorazom a zospodu podobraté unášačom paternostera. Unášač konajúci vertikálno-horizontálny pohyb odoberá balíčky po jednom. V tejto aplikácii funguje v takte 10 ks/min. Unášač paternostera má úlohu vynášať balík na stohovač a zároveň posúva predchádzajúci balík do východzej pozície pre stohovanie. Po vynesení nastaveného počtu balíkov sa vidly začnú vysúvať a pohybovo ovládaný doraz, ktorý je integrovaný v každej vidle, zachytí vrstvu balíkov zozadu čím ju vysúva na výťah. Keď sú vidly vo vysunutej polohe vysunú sa pneumaticky ovládané dorazy na konci stohovača a vidly začnú konať spätný pohyb čím je vrstva hranolčekov sťahovaná na výťah. Výťah sa posunie o krok nižšie, k nastohovanej vrstve sa spustia magazíny latkovača a na vrstvu sa položia medzilatky. Tento proces sa opakuje kým nie je nastohovaný potrebný počet balíkov. Po nastohovaní je celý balík spustený na valčekový dopravník, ktorý ho transportuje na ďalšie spracovanie.
Dopravníky

1. Valčekový dopravník (Pos. 90)
2. Stohovač s paternosterom (Pos. 100)
3. Latkovač (Pos. 110)
4. Valčekový dopravník (Pos. 120)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 14
  • Rýchlosť stohovania TAKT [ks/min]: 10
  • Dĺžka reziva [m]:1,8-6
  • Šírka reziva [mm]: 50-250
  • Výška reziva [mm]: 12-140
  • Šírka paketu [mm]: 1200×1200
  • Dĺžka paketu [mm]: 6000
  • Celková hmotnosť [kg]: 15.200
Referencia

Mechanizácia za cinkovaním

Stručný popis
Mechanizácia po cinkovaní je súbor mechanizácie pre triedenie, zasychanie lepidla a krátenie cinkovaných dosiek pred vstupom do hobľovačky. Doska vychádzajúca s cinkovacieho zariadenia (dodávka zákazníka) je transportovaná po valčekovom dopravníku na koncový doraz. Následne je doska stiahnutá z valčekového dopravníka pomocou reťazových dráh s unášačmi na reťazové dráhy so zachytávačom, ktoré slúžia ako operačný medzisklad dosiek pred vstupom na paternoster. Na paternosteri sú dosky vynášané jednotlivo a triedené podľa požiadaviek do jednotlivých etáží kde sa z nich tvorí pás dosiek. Celkovo je v mechanizácii zakomponovaných 5 etáží. Dosky sú do etáží triedené podľa kvality a šírky. Celé triedenie slúži aj ako medzisklad dosiek pred skracovaním a zároveň na doschnutie lepidla po cinkovaní. Po naplnení etáže a dostatočnom doschnutí lepidla je operátorom určená etáž ktorá sa bude spracovávať. K tejto etáži sú zdvihnuté pomocou portálového výťahu reťazové dráhy ktoré sa naplnia doskami a spustia na spodnú vetvu tvoriacu vstup do hobľovačky. Pás dosiek je zo zdvíhacích reťazových dráh prepustený na reťazové dráhy so zásobníkom, ktoré zároveň slúžia ako operačný medzisklad. Pás je transporotvaný až k rozjednocovaču. Na rozjednocovači sú z pásu dosiek vyseparované jednotlivé kusy putujúce do skracovacích píl. V mechanizácii je zaradených celkovo 6 kapovacích píl kde jedna zarovnáva čelo a ďalších 5 nastavovacích píl slúži na rezanie požadovaných dĺžok. Skrátené dosky putujú na reťazové dráhy s unášačmi v ktorých sú integrované valčeky. Dosky sú následne po valčekoch transportované na ďalšie spracovanie do hobľovačky.
Dopravníky
1. Valčekový dopravník s integrovanými reťazovými dráhami (Poz. 1010)
2. Reťazové dráhy so zachytávačom (Poz. 1020)
3. Elevátor – Paternoster (Poz. 1030)
4. Etážové triedenie reziva (Poz. 1040)
5. Reťazové dráhy s portálovým výťahom (Poz. 1050)
6. Reťazové dráhy so zásobníkom (Poz. 1060)
7. Reťazové dráhy s rozjednocovaním (Poz. 1070)
8. Kapovacia píla (Poz. 1080)
9. Reťazové dráhy s valčekovým dopravníkom (Poz. 1090)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 226
  • Takt – podávanie do hobľovky [ks/min.]: 75
  • Takt – pred paternosterom [ks/min.]: 22
  • Dĺžka reziva pred kapovaním [m]: 7,5-15,1
  • Dĺžka reziva po kapovaní [m]: 1,8-15,0
  • Šírka reziva [mm]: 70-250
  • Výška reziva [mm]: 19-100
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Celková hmotnosť [kg]: 157.350
Referencia
  • IDE Woods – Sawmill

Cinkovanie - doplniť názov

Stručný popis

Lorem ipsum ….

Dopravníky

Lorem ipsum ….

Technické parametre

Lorem ipsum ….

Referencia

Lorem ipsum ….

Vstup reziva do kapovacej píly pred cinkovačkou

Stručný popis
Vstup reziva do kapovacej píly tvorí súbor mechanizácie na rozobratie balíka dosiek, posúdenie kvality reziva a jeho zarovnanie. Čelný nakladač položí balík reziva na reťazové dráhy, ktorými je transportovaný na zdvíhací valčekový dopravník. Z tohto dopravníka je rezivo po vrstvách prekladané na reťazové dráhy pomocou vákuového portálu. Na tomto dopravníku je vrstva reziva rozjednotená pomocou zastavovača dosiek. Rozjednotené dosky putujú na reťazové dráhy s unáčačmi v ktorých sú integrované viaceré mechanizmy. Na začiatku sú to začelovacie rolky pre zarovnanie na jednotnú nulovú líniu. Nasleduje čelná fréza pre zarovnanie čela dosiek, kde sú dosky počas zarovnávania pritláčané vrchným prítlakom. Doska putuje cez merač vlhkosti a postupuje na meranie pevnosti. Za týmto meraním je doska spustená po sklze k obsluhe, ktorá určí ešte kvalitu dosky pre prípadne vady, ako sú hrče prípadne rozštiepené konce. Tieto vady sú označené UV fosforeskujúcou kriedou aby ich vedeli neskoršie nasledujúce snímače detekovať a na základe toho roztriediť podľa kvality. Doska skontrolovaná obsluhou je prepustená na reťazové dráhy, kde nepoužiteľné dosky putujú do výmetového boxu nadvihnutím reťazovými klapkami ponad valčekový dopravník a rezivo určené na kapovanie je transportované po valčekovom dopravníku. Na valčekovom dopravníku je umiestnená dvojica snímacích roliek reagujúca na UV kriedu. Podľa toho aká je kvalita dosiek môže byť rezivo umiestnené do dvojice reťazových dráh, ktoré slúžia ako operačný medzisklad na neskoršie spracovanie druhej triedy reziva. Jedny reťazové dráhy s rozjednocovaním slúžia aj ako bočný vstup reziva na kapovanie. Doska putujúca na kapovanie je na konci valčekového dopravníka zdvihnutá reťazovými klapkami nad valčekový dopravník a prepustená na reťazové dráhy na ktorom je umiestnený zastavovač a výsuvný doraz pre čakajúce rezivo. Na konci reťazových dráh sú umiestnené pneumaticky ovládané nadvihovacie rolky ktoré zabezpečujú zdvihnutie dosky nad reťazové dráhy odkiaľ si ich potiahne kapovacia píla.
Dopravníky
1. Reťazové dráhy (Poz. 5, 16)
2. Valčekový dopravník so zdvíhaním (Poz. 10)
3. Vákuový portál (Poz. 20 – dodávka zákazníka)
4. Zhrabovač madzilatiek (Poz. 25)
5. Reťazové dráhy s rozjednocovaním (Poz. 30)
6. Reťazové dráhy s frézou a meraním (Poz. 35)
7. Dopravník pre kontrolu kvality (Poz. 45)
8. Reťazové dráhy (Poz. 50)
9. Valčekový dopravník s meraním (Poz. 55, 60)
10. Reťazové dráhy s rozjednotením a klapkou (Poz. 62)
11. Reťazové dráhy s výsuvným dorazom a klapkou (Poz. 66)
12. Reťazové dráhy s rozjednotením (Poz. 70)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 82
  • Kapacita dĺžkových metrov [m/smena]: 4.950
  • Dĺžka reziva [m]: 3-5,1
  • Šírka reziva [mm]: 75-330
  • Výška reziva [mm]: 40-180
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Paket [mm]: 1200×1400
  • Dĺžka paketu [mm]: 3000-5100
  • Celková hmotnosť [kg]: 56.700
Referencia
  • ODNOVA – Poľsko

Mechanizácia okolo hobľovačky

Stručný popis
Mechanizácia okolo hobľovačky slúži na rozstohovanie balíku reziva následného ohobľovania a určenia kvality reziva pred skracovacou pílou. Balík reziva naložený na reťazové dráhy čelným nakladačom prichádza po reťazových dráhach na rozstohovač. Na rozstohovači je balík vynesený a po jednotlivých vrstvách rozstohovávaný na reťazové dráhy s rozjednocovaním. Na týchto dráhach je vrstva dosiek rozjednotená. Obsluha, ktorá je prítomná pri dráhach, kontroluje prípadné skríženie dosiek, ktoré mohlo nastať pri skĺznutí vrstvy. Následne sú dosky transportované na koncový ovládateľný doraz. Z koncového dorazu je doska odoberaná pomocou urýchľovacej rolky, ktorá podáva dosku do hobľovačky. Z hobľovačky je doska vypustená na valčekový dopravník v ktorom sú integrované reťazové dráhy s unášačmi. Úlohou unášačov je dosku z valčekového dopravníka stiahnuť a posunúť na reťazové dráhy so zastavovačom. Reťazové dráhy so zastavovačom zároveň slúžia ako operatívny medzisklad pokiaľ je obsluhou určovaná kvalita predchádzajúceho reziva. Keď je stôl na určovanie kvality prázdny je naň zo zastavovača prepustená doska, ktorá naň skĺzne po sklzoch. Po určení kvality je rezivo buď transportované do jednej z dvojice etáží, ktoré slúžia ako medzisklad pre druhú akosť dosiek alebo je transportované priamo do skracovacej píly v ktorej sú vyrezané všetky vady, ktoré sa na doske nachádzajú.
Dopravníky
1. Reťazové dráhy (Poz. 5)
2. Rozstohovač (Poz. 10)
3. Reťazové dráhy s rozjednocovaním (Poz. 20)
4. Urýchľovací dopravník (Poz. 25)
5. Valčekový dopravník s reťazovými dráhami a unášačmi (Poz. 40)
6. Reťazové dráhy so zastavovačom (Poz. 45)
7. Dopravník pre určovanie kvality (Poz. 50)
8. Dvojetážové triedenie reziva (Poz. 55)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 27,5
  • Objem spracovania [m3/smena]: 37
  • Dĺžka reziva [m]: 2,5-4,5
  • Šírka reziva [mm]: 80-300
  • Výška reziva [mm]: 25-130
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Paket [mm]: 1200×1200
  • Dĺžka paketu [mm]: 2500-4500
  • Celková hmotnosť [kg]: 21.000
Referencia
  • KOLES – Slovenia

Stohovacie zariadenie za hobľovkou

Stručný popis
Stohovacie zariadenie za hobľovkou slúži na stohovanie hobľovaného reziva do balíku. Dosky prichádzajú po valčekovom dopravníku sú reťazovými klapkami nadvihnuté a transportované na valčekové sklzy odkiaľ ich podoberá paternoster. Unášač konajúci vertikálno-horizontálny pohyb odoberá dosky. Hobľovaná doska je paternosterom vynesená na priečne reťazové dráhy s unášačom. V tejto aplikácii je bežné že sú vynesené aj 3 dosky na sebe a preto je tu použitá pneumaticky ovládaná klapka pre rozjednotenie. Príncíp je v spustení klapky čím sa zabezpečí, že unášač potiahne len spodnú dosku. Takto rozjednotená doska je transportovaná cez integrované začelovacie valčeky ktoré dosku zarovnajú na jednotnú nulovú líniu. Doska následne putuje cez dvojicu kapovacích píl ktoré zarovnajú konce reziva. Zarovnané rezivo je transportované na dráhy stohovača, na ktorých je použitá špeciálna reťaz aby v žiadnom prípade nedošlo k poškodeniu hobľovaného reziva. Po reťazových dráhach je doska transportovaná až na koncový pevný doraz kde sa tvorí súvislá vrstva dosiek. Po vytvorení požadovanej dĺžky pásu dosiek sa reťazové dráhy spustia smerom dole a položia dosky na vidly. Vidly poháňané elektromotorom, sa vysunú, dráhy sa zdvihnú a vidly konajúce spätný pohyb sťahujú dosky na výťah o elektricky ovládaný doraz. V tejto fáze je celá nastohovaná vrstva ešte raz prerovnaná bočným pneumaticky ovládaným dorazom. Cyklus stohovania sa opakuje až kým nie je nastohovaný kompletný balík, ktorý sa na výťahu spustí do spodnej polohy, kde je transportovaný reťazovými dráhami na ďalšie spracovanie.
Dopravníky
1. Sklzy (Poz.5)
2. Paternoster (Poz.10)
3. Klapka pre rozjednotenie (Poz.25)
4. Reťazové dráhy so začelovaním (Poz.20)
5. Kapovacie píly (Poz.30)
6. Stohovacie zariadenie (Poz.40, 50)
7. Doraz (Poz.45)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 82
  • Kapacita dĺžkových metrov [m/smena]: 4.950
  • Dĺžka reziva [m]: 3-5,1
  • Šírka reziva [mm]: 75-330
  • Výška reziva [mm]: 40-180
  • Drevo: Smrek, Borovica
  • Paket [mm]: 1200×1400
  • Dĺžka paketu [mm]: 3000-5100
  • Celková hmotnosť [kg]: 56.700
Referencia
  • Binderholz – Austria

Stohovacie zariadenie – Druhotné rezivo

Stručný popis
Stohovacie zariadenie druhotného reziva slúži na stohovanie druhej kvality reziva do balíku. Dosky prichádzajú cez triediaciu klapku na pásový dopravník a následne na dopravník so strechovitou reťazou a vyplechovaním zabraňujúcim zaseknutiu reziva. Prichádzajúce rezivo je orientované pozdĺžne a na dopravníku so strechovitou reťazou je menený smer jeho transportu z pozdĺžneho na kolmý. Z tohto dopravníka sa posúva rezivo na elevátor, ktorého úlohou je ho rozjednotiť. Za elevátorom nasleduje začelovací dopravník s valcami so skrutkovicou, ktorý rezivo zarovná na jednotnú nulovú líniu. Zo začelovacieho dopravníka je zarovnané rezivo transportované na priečne reťazové dráhy s prestaviteľným dorazom, kde sa vytvára vrstva dosiek pre stohovanie. Na konci dopravníka pred vstupom na stohovač je nad dráhami integrovaný tzv. zastavovač dosiek. Na zastavovači dosiek sa nastaví vrchný hák na svoju polohu podľa šírky reziva, čím sa zabezpečí vytváranie požadovanej vrstvy dosiek pre stohovanie. Tento mechanizmus taktiež zabezpečuje odrátanie a prepustenie nastaveného počtu dosiek na samotný stohovač.. Stohovač je kombinácia reťazových dráh, ukladacích vidiel a vertikálne sa pohybujúceho výťahu, ktoré spolu navzájom presne kooperujú. Pri tomto type stohovača prichádza pás dosiek po reťazových dráhach na koncový pevný doraz. Snímač signalizujúci prítomnosť prvej a poslednej dosky na správnom mieste vydá impluz riadiacej jednotke čím sa dráhy spustia a pás dosiek je položený na vidly konajúce predno-zadný pohyb. Keď je pás dosiek na vidlách vo vysunutej polohe dráhy sa zdvihnú, vidly konajú spätný pohyb a pás dosiek je sťahovaný elektricky výsuvným alebo pneumatickým dorazom na dráhy výťahu. Dvojica dorazov je integrovaná pre možnosť stohovania dosiek do šikma. Pri vratnom pohybe vidiel je už na dráhach transportovaný ďalší pás dosiek. Výťah sa spustí o požadovaný krok a stohovanie pokračuje. Po niekoľkých cykloch stohovania závisiacich od hrúbky a dĺžky reziva je celý balík spustený výťahom na priečne reťazové dráhy a ďalej transportovaný na ďalšie spracovanie.
Dopravníky

1. Triediaca klapka (Poz.5)
2. Reťazové dráhy (Poz.10)
3. Pásový dopravník (Poz.20)
4. Dopravník so strechovitou reťazou (Poz.30)
5. Elevátor (Poz.40)
6. Začelovací dopravník (Poz.50)
7. Priečne reťazové dráhy (Poz.60)
8. Dopravník na vytvorenie jednej vrstvy dosiek (Poz.70)
9. Stohovacie zariadenie (Poz.80)
10. Nastaviteľný doraz (Poz.85)
11. Priečne reťazové dráhy (Poz.90)

Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 36,4
  • Rýchlosť stohovania TAKT [ks/min]: 40
  • Dĺžka reziva [m]: 3-5,2
  • Šírka reziva [mm]: 70-300
  • Výška reziva [mm]: 15-80
  • Celková hmotnosť [kg]: 29.475
Referencia
  • Binderholz – Austria

Stohovacie zariadenie za hobľovkou – Hlavné rezivo

Stručný popis

Stohovacie zariadenie za hobľovkou hlavného reziva slúži na stohovanie hobľovaného reziva do balíku. Dosky zarovnané na nulovú líniu prichádzajú po remeňových dráhach na paternoster kde unášač konajúci vertikálno-horizontálny pohyb odoberá dosky. V tejto aplikácii dokáže fungovať v takte 65 ks/min čo je teda cca 1,1 kusu reziva za sekundu. Hobľovaná doska je paternosterom vynesená na priečne reťazové dráhy stohovača, na ktorých je použitá špeciálna reťaz aby v žiadnom prípade nedošlo k poškodeniu hobľovaného reziva. Po reťazových dráhach je doska transportovaná na až na koncový pevný doraz kde sa tvorí súvislá vrstva dosiek. Po vytvorení požadovanej dĺžky pásu dosiek sa vysunú zachytávacie háky, ktoré nepustia ďalšie dosky na stohovanie. Reťazové dráhy sa spustia smerom dole a položia dosky na vidly. Vidly poháňané servomotorom ,kvôli väčšiemu výkonu stohovania, sa vysunú, dráhy sa zdvihnú a vidly konajúce spätný pohyb sťahujú dosky na výťah o pneumaticky ovládaný alebo elektricky výsuvný doraz. Dvojica dorazov je v stohovači použitá preto aby bolo možné ukladať pásy dosiek rovnobežne voči sebe a použiť medzilatky, alebo ich stohovať šikmo bez medzilatiek . Výťah je spustený o jeden krok a špeciálny dvojitý latkovač položí jednu latku na okraj balíka mierne sa posunie a položí druhú, zarovnanú s opačnou hranou balíka. Tento systém je použitý preto, aby medzilatky nepretŕčali mimo balíka a balík mohol byť bezproblémovo zabalený. Cyklus stohovania sa opakuje až kým nie je nastohovaný kompletný balík, ktorý sa na výťahu spustí do spodnej polohy, kde je transportovaný reťazovými dráhami na ďalšie spracovanie. Výťah sa do stohovacej polohy vracia vysokou rýchlosťou aby pri maximálnom výkone hobľovačky nebolo potrebné jej pribrzdenie. Celá linka je vyladená tak aby pri takte 65 ks/min bol počas odoberania balíka zabezpečený plynulý chod hobľovania.

Dopravníky
  • Remeňové dráhy (Poz.5)
  • Elevátor (Poz.10)
  • Stohovač (Poz.20)
  • Latkovač (Poz.50)
Technické parametre
  • Celkový výkon elektromotorov [kW]: 12,7
  • Rýchlosť stohovania TAKT [ks/min]: 65
  • Prevedenie:
  • Dĺžka reziva [m]: 3-5,2
  • Šírka reziva [mm]: 38-300
  • Výška reziva [mm]: 15-80
  • Šírka paketu [mm]: 900-1200
  • Výška paketu [mm]: 300-1200
  • Celková hmotnosť [kg]: 12.009
Referencia
  • Binderholz – Austria