113 Oblúkový dopravník

Oblúkový dopravník sa najčastejšie používa na zmenu orientácie výrezu na prísunovom dopravníku pred pílou. Na sklade guľatiny býva z dôvodu uloženia orientácia guľatiny zvyčajne pomiešaná. Keďže do píly by mali výrezy vchádzať rovnako orientované, je nutné ich otočiť. Na otočenie slúži práve oblúkový dopravník s jednou 180° alebo dvoma 90° zákrutami. Otáčanie pomocou zákruty je rýchle a zákruta zároveň slúži ako medzioperačný sklad. Zvyčajne býva za prísunovým dopravníkom s jednostranným vyrážaním 109. Základom dopravníka sú priečne reťazové dráhy oblúkovej konštrukcie. Každá dráha ide rozdielnou rýchlosťou, aby bola dodržaná obvodová rýchlosť prepravy. Konštrukcia je spravidla robustná z oceľových profilov. Materiál je prepravovaný po špeciálnych oblúkových reťaziach na plastovom vedení. Veľkosť reťazí sa určí podľa hmotnosti prepravovaného materiálu a rýchlosti transportu. Počet reťazových dráh sa určuje podľa minimálnej a maximálnej dĺžky prepravovanej guľatiny.
Pohon je zabezpečený elektromotorom pomocou samostatných prevodov pre každú reťazovú dráhu. Rýchlosť sa môže regulovať prostredníctvom frekvenčného meniča. Dopravník môže mať výdrevu, hlavne z bezpečnostných dôvodov. Nasledujúci dopravník býva spravidla kaskáda 102 alebo priečny reťazový dopravník s rozjednocovaním a vyrážačom.

Showing all 3 results