114 Pásový dopravník
Pásový dopravník sa používa na pozdĺžny transport hlavne pre guľatinu menšieho priemeru. Zvyčajne býva za rozjednocovačom guľatiny 104, kaskádou 102 alebo za jedno alebo dvojreťazovým prísunovým dopravníkom 106, 107. Základom dopravníka je dopravný pás pohybujúci sa po valčekových stoliciach alebo v plechovom koryte. Konštrukcia je spravidla robustná z oceľových profilov a výpalkov, čo zabezpečuje dlhodobú životnosť dopravníka. Pevnosť a typ pásu sa určí podľa hmotnosti prepravovanej guľatiny a rýchlosti transportu. Šírka pásu sa určí podľa priemeru guľatiny. Pohon je zabezpečený elektromotorom pomocou hnacieho bubna. Napínanie pásu je spravidla mechanické pomocou napínacieho bubna. Rýchlosť sa môže regulovať prostredníctvom frekvenčného meniča. Dĺžka dopravníka býva od 3 do 30 m. Dopravník sa dá doplniť aj o rotačné horné vyrážanie.
Nasledujúci dopravník býva spravidla prísunový dopravník s jednostranným alebo obojstranným vyrážaním 109 a 110, dopravník pre detektor kovov 115, dopravník k odkôrňovaču 116, vstupná rolka do odkôrňovača 117, alebo triedič guľatiny 118.
Showing all 3 results