
Prie?ny re?azový dopravník slúži na prie?ny posun gu?atiny. Zvy?ajne býva za prísunovým dopravníkom s jednostranným alebo obojstranným vyrážaním 109, 110. Základom dopravníka sú prie?ne re?azové dráhy. Konštrukcia je spravidla robustná z oce?ových profilov. Materiál je prepravovaný po re?aziach s unáša?om alebo bez unáša?a, ktoré sa pohybujú po hardoxovom vedení. Ve?kos? re?azí sa ur?í pod?a hmotnosti prepravovaného materiálu, rýchlosti transportu a sklonu dopravníka. Po?et re?azových dráh sa ur?uje pod?a minimálnej a maximálnej d?žky prepravovanej gu?atiny.
Pohon je zabezpe?ený elektromotorom pomocou hnacieho re?azového kolesa. Rýchlos? sa môže regulova? prostredníctvom frekven?ného meni?a. D?žka dopravných re?azí býva od 2 do 10 m. Dopravník sa používa aj ako medziopera?ný sklad pri spracovávaní gu?atiny. Dopravník môže a nemusí by? vyplechovaný.
Ak na dopravnej re?azi nie sú unáša?e, tak za dopravníkom býva naj?astejšie rozjednocova? 104 slúžiaci na rozjednocovanie gu?atiny. Ak na dopravnej re?azi unáša?e sú, potom za dopravníkom býva naj?astejšie prísunový dopravník 106, 107, 109, 110.
<< >>