
Triedič gužatiny sa pouíva na sklade gužatiny ako triediaci dopravník. Pred triediacim dopravníkom je najčastejie detektor kovu 115, dopravník za odkôrňovačom 116, jedno- alebo dvojreazové prísunové dopravníky 106, 107. No vyskytujú sa aj prípady, e triedenie je zaradené hneď za rozjednocovacím dopravníkom 103 alebo pokladačom gužatiny 104. Gužatinu triedime podža priemeru, dĺky a kvality. Súčasou dopravníka je merací rám, ktorý meria priemer a dĺku gužatiny. Spravidla býva osadený 8 metrov od začiatku dopravníka. Je dôleité, aby gužatina počas merania leala po celej dĺke na dopravníku. Po meracom ráme nasledujú triediace boxy, do ktorých je gužatina transportovaná a vyráaná najčastejie obojstranným spodným elektrickým vyráačom. Základom dopravníka je jedna pozdĺna reaz, na ktorú sú privarené unáače. Unáač môe by celokovový s hardoxovými klznými platničkami alebo kombinovaný s technickým plastom PE1000. Gužatina je prepravovaná na unáačoch, ktoré sa pohybujú po hardoxovom alebo plastovom vedení. Vežkos reaze sa určí podža hmotnosti prepravovanej gužatiny a rýchlosti transportu. Dopravník je vhodné doplni o centrálne mazanie. Kontrukcia je spravidla robustná z ocežových profilov a výpalkov, čo zabezpečuje dlhodobú ivotnos dopravníka.
Pohon je zabezpečený elektromotorom pomocou hnacieho reazového kolesa. Rýchlos dopravníka sa pohybuje od 20 200 m/min a môeme ju regulova pomocou frekvenčného meniča. Dĺka dopravníka býva od 25 do 230 metrov. Na začiatku dopravníka je vratné koleso reaze a na konci triediaceho dopravníka je náhonovo napínacia stanica. Napínanie reaze je zvyčajne hydraulické. Triediaci dopravník vyrábame v rôznych prevedeniach. Môe by s vyplechovaním, bez vyplechovania, s ocežovými alebo betónovými boxami. Počet triediacich obojstranných boxov sa pohybuje od 2 do 32. Z triediacich boxov je gužatina transportovaná manipulačnou technikou na prísluné miesto ďalieho spracovania.
<< >>