
Slúži na transport reziva od pásovej píly v pozdĺžnom smere. Umiestnený býva pred a za pásovou pílou. Pásový dopravník za pásovou pílou môže byť odsúvateľný do strany pomocou hydraulických valcov.
Základom pásového dopravníka je dopravný gumený pás, ktorý sa pohybuje po vyplechovanom koryte. Zo spodnej strany dopravníka je pás vedený spodnými vratnými valcami. Pohon a napínanie pásu je zabezpečené pomocou náhonového a napínacieho bubna. Náhonový bubon môže byť pogu-movaný s bombírovaním, čím sa zabezpečí mierne vypuklý tvar bubna a tým lepšie priliehanie a vedenie dopravného pásu. Na vratnej časti pásu je umiestnený stierač, ktorý zabezpečuje jeho čis-tenie. Dopravníky pred a za pásovou pílou majú špeciálne upravenú bočnicu zabezpečujúcu lepší presun odpíleného materiálu na dopravník.
Konštrukcia dopravníka je tvorená z oceľových výpalkov a profilov. Náhonový bubon je poháňaný pomocou elektromotora. Rýchlosť sa môže regulovať prostredníctvom frekvenčného meniča. Výkon prevodovky sa určí v závislosti od rýchlosti a hmotnosti prepravovaného reziva. Dĺžka dopravníka býva zvyčajne 3 – 8 metrov, šírka pásu 0,7 – 1,2 m.
<< >>